Media

Art of Kitchens Küchenmeile 2017

Bosch meer dan welkome aanvulling

Art of Kitchens verwelkomde A-leverancier Bosch tijdens de Küchenmeile. Het gaf de toch al populaire locatie een extra impuls. Bosch zelf was ook meer dan tevreden met zijn aanwezigheid tijdens de Küchenmeile. Dit gold ook voor WKP die haar museumstukken tentoonstelde in Kirchlengern. Het maakte van Art of Kitchens ‘the place to be’.

KBT hoorde in juni dat Bosch deel ging nemen aan de Küchenmeile. Het was de eerste keer dat deze Duitse leverancier erbij zou zijn, met de Nederlandse tak dan. 

Marco Klomp, salesmanager van Bosch KRT en ERT legt hun deelname uit. ‘Het past bij ons plan van dit jaar. De strategie is om de nummer 2 in de markt te zijn. Dan moet je als organisatie groei zoeken. We vonden dan ook. Als we meedoen, laten we het dan op zijn Nederlands doen. Dan is Art of Kitchens de perfecte plek. Ook om nieuwe retailers te ontmoeten. Hier kunnen we eventuele nieuwe klanten laten zien dat Bosch een merk is dat bij alle keukens past. De reacties zijn goed, dus we zijn tevreden.’ Bosch liet onder andere hun compacte magnetron met stoom zien. Stoom wordt steeds populairder en dezecompacte magnetron speelt daar goed op in. Hij heeft hetelucht en stoom en daardoor kan het gerecht snel bereid worden, maar tevens ook op de ideale manier. Koken met stoom staat erom bekend dat het smaak en vitamines beter weet te behouden. Dit geldt ook bij deze magnetron. Aangezien Nederland een magnetronland is, lijkt dit een perfect antwoordt op de wensen van de Nederlandse consument. Een andere wens, ontzorging, biedt deze magnetron ook. De AutoPilot30 biedt 30 automatische programma’s waarbij de gebruiker niets anders hoeft te doen dan het gerecht in de magnetron te plaatsen.

Maar precies wat Bosch wilde uitstralen, straalde het tijdens de Küchenmeile uit. Heel duidelijk toonde de leverancier dat er bij Bosch een prima serie-opbouw is. Hierdoor is het in een aantal jaren een meer dan complete speler geworden en het is dan ook te begrijpen dat
Bosch dit graag wilde laten zien aan nieuwe klanten. Klomp: ‘Hier kunnen we perfect aantonen dat retailers met Bosch op een bepaalde serie kunnen adviseren.’

Orange Audio 

Een andere nieuwe deelnemer op de Küchenmeile was Orange Audio. Orange Audio levert high-end audio-toepassingen die volledig
onzichtbaar zijn geïntegreerd in de keuken. Op de Küchenmeile zaten de audio-toepassingen achter de plint. Het betrof het topmodel van Orange Audio. Die zelfs in de rumoerige hal een prima geluid met zich meebracht. Het topmodel is inclusief een subwoofer.
Deze zorgt voor een breder geluidsspectrum en een interessante mix van hoge-, midden- en lage tonen. Orange Audio doet ook zaken met hotelketens, maar is bijvoorbeeld ook geschikt voor in de badkamer. In KBT6 leest u meer over dit bedrijf en de mogelijkheden. 

WKP 

Alsof er afluisterapparatuur hangt van WKP op onze redactie.Mocht u KBT regelmatig goed doorlezen, dan zult u waarschijnlijk al weten dat een groot deel van onze redactie fan is van de afzuigkappen van WKP. Op onze redactie is weleens geroepen dat WKP van de afzuigkap een museumstuk heeft gemaakt, een kunstwerk. Door de vele open keukens wordt design steeds belangrijker. Dit geldt dan zeker ook voor de afzuigkap. En WKP heeft dat enorm goed begrepen en opgepakt. De leren afzuigkappen doen het dan ook zeer goed in de branche en WKP presenteerde haar producten alsof je een museum bezocht. WKP toonde maar weer eens aan dat het precies weet wat er designtechnisch gevraagd wordt. Van uitstraling tot aan kleurenkeuze. Vlak voor de beurs spraken wij Jerry Severins van WKP.

Hij vertelde dat het bedrijf met een olijfgroene leren afzuigkap zou komen. Zijn glimlach erna verraadde blijkbaar onze reactie. Severins: ‘Zo reageren veel mensen, maar op de Küchenmeile zullen de bezoekers merken dat het juist wél kan.’ En eerlijk is eerlijk, daar is
geen woord aan gelogen. Severins is tevreden met de groeiende populariteit van zijn afzuigkappen. ‘We zien een duidelijke stijgende lijn. De interesse neemt toe, zeker nu wij aantonen dat wij blijven doorontwikkelen. Onze afzuiglampen zijn steeds mooier afgewerkt. Wij willen specialist in deze productgroep zijn en ik denk dat we dit toch wel aantonen ook.’

ARTE 

ARTE toonde wederom aan dat MVO één van de belangrijkste aspecten blijft binnen hun bedrijf en de onderneming blijft hierin stappen zetten. Zo zet de onderneming zich ook in voor scholen en leefomstandigheden in de gebieden waar zij hun producten uit steengroeves halen. Bijvoorbeeld in landen als India. Dit resulteert in de term ‘eerlijk graniet’ en dat mogen we best eens toejuichen.

Verder qua producten veel aandacht voor marmerlook, maar ook echt marmer. Marmerlook van de interessante leverancier Neolith The Size onder de naam Blanco Carrara. Maar daarnaast ook Eternal Marquina en Eternal Statuario van Silestone. 

Verder toonde ARTE met trots haar nieuwe prijslijst. Prijslijsten zijn soms te lastig te begrijpen en ARTE wil de retailer (en eigenlijk ook de consument) ontzorgen door deze prijslijst te verduidelijken. Kies de kleur en randafwerking en de prijs is eenvoudig te bepalen. Het biedt ons inziens meer transparantie en dat is de ontwikkeling die door veel retailers steeds vaker wordt omarmd. Maar het wordt hiermee voor de consument ook duidelijker voor welk materiaal hij of zij wil kiezen en wat de prijsverschillen zijn. Alles is dus ondergebracht in vergelijkbare prijsgroepen, of het nu gaat om graniet, composiet, keramiek of Dekton.

Tot slot is ARTE trots op de nieuwe technologie N-Boost. Deze technologie van Cosentino zorgt ervoor dat bij de werkbladen vlekken helemaal geen kans meer krijgen. Met de composiet kleuren Marquina, Statuarioen Iconic Black haakt ARTE direct in op goede commerciële modellen. Bovendien zorgt de N-Boost voor meer kleurintensiteit en een hogere glansgraad van het oppervlak.

Quooker 

De afgelopen edities hebben wij al aandacht besteed aan de zwarte kokendheetwaterkraan van Quooker. Voor Quooker zelf was het moment van de Küchenmeile om deze nieuwste kraan extra aandacht te geven. De zwarte kranen van Quooker passen heel goed bij de donkere ontwikkelingen binnen de keukenstijlen. De timing lijkt dan ook perfect en zoals we van Quooker verwachten, hij ziet er fabuleus uit en is kwalitatief uitstekend, want zo zeggen ze bij Quooker zelf ‘hij komt alleen als hij kwalitatief goed genoeg is.’ De collectie bestaat uit een zwarte Fusion Square en Fusion Round, oftewel met een strakke rechte of sierlijke ronde uitloop. Beide zwarte kranen zijn mengkraan en kokendwaterkraan in één en wisselen direct van koud naar kokend water en andersom. Ze bieden alle voordelen van de vertrouwde Quooker: energiezuinig, veilig, waterbesparend, ruimtebesparend en vooral tijdbesparend. Ook de bijpassende zeeppomp is in het zwart verkrijgbaar. De zwarte Fusion Square en Fusion Round worden geleverd met PRO3 reservoir of een COMBI of COMBI+ reservoir voor onder het aanrecht.

SMEG 

Ook dit jaar was SMEG Nederland weer aanwezig op de Küchenmeile. Dit jaar konden de bezoekers zelfs terecht op twee locaties. Zowel op de locatie in Gut Böckel als bij Art of Kitchens. Hierdoor werd er een goed beeld gecreëerd van de complete lijnproducten die SMEG heeft. Door het uitgebreide productaanbod heeft het Italiaanse merk duidelijk laten zien dat het een totaalaanbieder is voor de Nederlandse keukenretailer. Met de exclusieve Dolce Stil Novoinbouwlijn als toevoeging op de Mereno-keuken werd nog eens duidelijk dat zij ook in het exclusieve keukensegment kunnen thuishoren. De koperen handgreep en de bijpassende kookplaat met koperen omlijning paste namelijk uitstekend bij de doorMereno gecreëerde keuken. Daarnaast liet SMEG haar competenties zien op het gebied van fornuizen, waaronder de kleurrijke Portofino-lijn, die ook in inductie te bewonderen was. Deze unieke Portofino-fornuizen zijn 90 cm fornuizen met een enkele oven en een netto inhoud van maar liefst 115 liter en beschikken over energieklasse A+. Deze fornuizen zijn in maar liefst acht kleuren verkrijgbaar. De gaskookplaat met Blade Flame Burner (een vernieuwde brandertechniek red.) blijft een interessante innovatie op het gebied van gaskoken. Deze branders produceren een ring van vuur die loodrecht op de pan is gericht, waardoor er een maximale opbrengst van hitte ontstaat. Hierdoor zijn deze kookplaten tot wel 20% efficiënter ten opzichte van kookplaten met standaard branders. De Blade Flame zorgt ervoor dat het krachtige wokken op een energiezuinigere manier gerealiseerd kan worden. De wok verbruikt slechts 3,6kW, maar kent dezelfde kracht als een 5,7 KW wokbrander met gewone vlam. Tevens liet SMEG de nieuwste producten zien uit de Linea-lijn waarvan de productie reeds is gestart. Niet alleen nieuwe ovens maar ook de nieuwste versie van de Linea-kookplaten waren te bewonderen bij SMEG.

KBT november 2017

Keer terug naar het overzicht
KvK nr: 27074301
BTW nr: NL007393891B01